تاریخ عکاسی مشهد

َموسسه تحقیقات ومطالعات عکاسی ابگینه

تاریخ عکاسی مشهد

َموسسه تحقیقات ومطالعات عکاسی ابگینه

کتاب «عکاس؛ استودیو» رونمایی شد

رونمایی از کتاب «عکاس؛ استودیو» مجله عکس نوریاتو

آیین رونمایی از کتاب «عکاس؛ استودیو» نوشته جان چایلد به همت کانون عکس انجمن سینمای جوانان مشهد با حضور مهدی فاضل مترجم کتاب، سید مجتبی خاتمی، فرامرز عامل بردبار و امیر حسین صفرلی از پیشکسوتان  عکاسی مشهد در سالن اجتماعات بنیاد کودک مشهد برگزار گردید.

 

در ابتدای این برنامه سید مجتبی خاتمی مطالبی در مورد اهمیت کتاب های ترجمه شده و جایگاه مطالعه در پیشرفت و اعتلای هنر عکاسی بیان نمود و سپس مهدی فاضل به عنوان مترجم به اهداف خود از انتخاب این کتاب و موارد کلیدی موجود در آن پرداخت.کتاب «عکاس؛ استودیو» مجله عکس نوریاتو

 

مهدی فاضل مترجم کتاب «عکاس؛ استودیو» در این مراسم عکاسی استودیویی را فرایند پیچیده‌ای دانست که درک نور و قواعد مربوط به فیزیک نور و تسلط بر ابزار عکاسی حداقل‌های مورد نیاز آن است و عنوان کرد: عکاسی استودیویی به عنوان شاخه ای از عکاسی که فضای گسترده‌ای را در دنیا به خود اختصاص داده است، به همراه شاخه‌ها و زیر مجموعه‌های آن، به جهت ارتباط نزدیکش با دنیای اقتصاد و وجه تجاری عکاسی جزو یکی از مهمترین ژانرهای عکاسی است.

 

وی گفت: با این کتاب در ترم پایانی عکاسی آشنا شدم و بخش عمده‌ای از آن را برای پایان نامه خود ترجمه کردم و به این نتیجه رسیدم که این کتاب ظرفیت خوبی برای ترجمه کامل و چاپ دارد.

 

فاضل با اشاره به این موضوع که این کتاب کلیات عکاسی استودیویی را در بر می‌گیرد گفت: در این کتاب به عکاسی تبلیغاتی، پرتره و حتی معماری پرداخته شده است و خواندن آن برای افراد مبتدی بسیار مناسب و برای عکاسان حرفه‌ای این ژانر خالی از لطف نیست.

کتاب «عکاس؛ استودیو» تالیف جان چایلد و ترجمه مهدی فاضل توسط نشر کتاب پرگار در ١٩٢ صفحه و شمارگان ١٠٠٠ به مبلغ ۲۵ هزار تومان منتشر گردیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.